ABUS
Til forsiden
Gå til forsiden
Gode råd
Ofte stilte spørsmål
Vedlikehold
SMART KeyGarage
AirSecure CO2 detektor


Ofte stilte spørsmål

 

Spørsmål: Nøkkelen til min hengelås er utslitt etter kun 2 års bruk. Hvorfor det? 

Svar: Det er ikke normalt at nøkler blir slitt ut etter kun 2 års bruk, men vedlikeholdes ikke låsen kan det forekomme mer slitasje enn nødvendig hvilket vanskeliggjør bruken av låsen. Du skal smøre låsen ved nøklehullet, samt ved de to hullene i låsen hvor bøylen settes inn. Gjør du det ca. en gang i måneden i vinterhalvåret, og ca. en gang hver annen måned i sommerhalvåret skulle det gjerne sikre at din lås fungerer optimalt. Det er meget viktig at låsen kun smøres med låsespray da andre smøremidler virker som ”klister” og får låsen til å fungere dårligere. Vi anbefaler vår egen ABUS låsespray.
 

Du skal også være oppmerksom på å sette nøkkelen helt i bunn i sylinderen innen du vrir om. Dreier du om innen nøkkelen er i bunnen av låsen sliter det unødvendig mye på nøkkelen.

Spørsmål: Jeg har mistet min nøkkel til min ABUS-lås. Hva gjør jeg nå?

Svar: Til de ABUS-låser hvor der medfølger et nøkkelkort kan det bestilles en ny nøkkel. Din lokale låsesmed kan ved hjelp av nøkkelkortet bestille en ny nøkkel fra ABUS.

 
ABUS Nordic A/S Egeskovvej 15A
DK-8700 Horsens
Tlf. +45 70 22 26 05
Fax +45 70 22 26 07
E-mail: mekanisk@abus-nordic.com
Web: www.abus.dk
Impressum
Personvernpolitikk